Vaš foto za naš Pirot! Železnički most: Od Orijent ekspresa do “novijeh dana”!

13. jun 2018. 10:30 Rubrike Pirot Plus Online

Pirot postaje grad mostova. Poslednji koji je izgradjen bio je na Drugom ringu, a pri kraju je most na alternativnom pravcu na Koridoru 10. Pet mostova, svako na svoj način ima svoju istoriju, a zajedničko, kao za sve mostove da spajaju ljude i vremena.

Mostovi su deo istorije Pirota, simboli grada, koji, takodje, na svoj način govore o prošlosti.

Naš saradnik Nikola Spasić našao je inspiraciju i uradio fotografije Železničkog mosta, koji je, kao i Golemi most, simbol prošlog i prkos vremenima koja dolaze.

Da bi ovoj foto priči dodali ,,mirise prošlosti, zahvaljujući Ivani Kostadinović direktorki i Miljanu Maniću iz Istorijskog arhiva, saznali smo detalje koji datiraju iz daleke prošlosti i govore o mostovima na svoj način.

Drugu polovinu 19. veka karakteriše izgradnja međunarodnih pruga normalnog koloseka a u cilju povezivanja udaljenih krajeva kako za prevoz robe tako i putnika. Nakon tri godine gradnje okončani su radovi na železničkoj pruzi normalnog koloseka od Beograda do Niša avgusta 1884. Prvi voz krenuo je iz Beograda 23. avgusta po starom, odnosno 4. septembra 1884. godine po novom kalendaru, i nakon četrnaest sati vožnje, oko 18 sati stigao je u Niš. Nekoliko dana kasnije, 3. septembra po starom, odnosno 15. septembra 1884. po novom kalendaru pušten je redovan saobraćaj. Već 1885. godine, na novoj pruzi stigao je Orijent ekspres, koji će kasnije postati jedan od najslavnijih vozova u istoriji svetskih železnica.Do 1888. izgrađena su dva železnička kraka, prvi Niš - Pirot - Sofija i drugi Niš - Vranje - Skoplje.

*Foto: Nikola Spasić